Usein kysytyt kysymykset
Olemme koonneet tälle sivulle yleisimmät asiakkaidemme esittämät kysymykset vastauksineen helpottaaksemme ja nopeuttaaksemme asiointiasi.
MAKSUA KOSKEVAT KYSYMYKSET
Mitä maksutapoja voin käyttää?
Eleven-verkkokaupan maksupalveluista vastaa Qliro. Kassalla voit valita maksuvaihtoehdoista juuri sinulle sopivimman. Tilaamalla tuotteita verkkokaupasta asiakas hyväksyy Qliron käyttäjäehdot. Qlirolla maksamiseen liittyvissä asioissa voit olla yhteydessä Qliron asiakaspalveluun 020 - 770506 (arkisin klo 9-18).
Qliron hyväksymät maksutavat:
• Lasku
• Korttimaksu
• Verkkopankkimaksu
• Qliro-tili eli joustava osamaksu
Mikä on Qliro?
Qliro on luotettava kassapalvelujen tarjoaja, joka mahdollistaa asiakkaillemme useita eri maksuvaihtoehtoja turvallisesti. Eleven ja Qliro haluavat yhteistyössä tehdä ostosten tekemisestä ja maksamisesta sujuvaa ja yksinkertaista. Lisätietoa Qlirosta löydät Qliron verkkosivuilta. Voit myös halutessasi ottaa yhteyttä Qliron asiakaspalveluun puhelinnumerossa 020 - 770506 (arkisin klo 9-18).
Kuinka Qliro Lasku toimii ja tuleeko siitä lisäkuluja?
Saat laskun siihen sähköpostiosoitteeseen, jota käytit tilauksen yhteydessä ellet ole valinnut paperilaskua. Qliro lähettää laskun, kun ostoksesi on lähetetty ja sinulla on 14 päivää aikaa maksaa lasku. Jos unohdat maksaa laskun, tulee laskulle viivästyskuluja. Koska lasku on eräänlainen luotto, tarvitsemme henkilötietosi, jotta voimme tarkistaa luottotietosi. Qliro Laskusta ei tule asiakkaalle lisäkuluja, mikäli se maksetaan laskun eräpäivän mukaisesti 14 vuorokaudessa. Qliro Lasku on turvallinen tapa tehdä tilaus, sillä sen valitessaan asiakas ehtii vastaanottamaan ja tarkastamaan tilaamansa tuotteen ennen niiden maksamista.
QLIRO LASKUN EHDOT
Kuinka "Osta nyt, maksa myöhemmin" toimii?
Kun on aika maksaa, saat kuukausilaskun Qlirolta siihen sähköpostiosoitteeseen, jota käytit tilauksen yhteydessä. Laskun korko on 0% ja oston käsittelymaksu 4,99 EUR. Koska lasku on eräänlainen luotto, tarvitsemme henkilötietosi, jotta voimme tarkistaa luottotietosi. Jos unohdat maksaa laskun ajallaan, muodostuu laskulle viivästyskuluja.
Katso lisätietoja: Osta nyt, maksa myöhemmin ehdot
Qliro Tili
Kun haluat maksaa ostoksesi vähän kerrallaan, sinulla on kaksi vaihtoehtoa: Qliro Tili, jossa voit maksaa enemmän yhtenä kuukautena ja vähemmän toisena, sekä Qliro Osamaksu, jossa maksat kiinteän summan kuukausittain. Kumman tahansa valitsetkaan, saat kuukausilaskun aina kuun puolen välin jälkeen. Maksat kuukausilaskua siihen asti, että laskusi on maksettu kokonaisuudessaan. Mikäli haluat maksaa kaiken kerralla pois, voit tehdä sen koska tahansa. Koska lasku on eräänlainen luotto, tarvitsee Qliro henkilötietosi voidakseen tarkistaa luottotietosi. Qliro tekee luottotarkistuksen ennen osamaksun hyväksymistä ja jos osamaksua ei hyväksytä, voit valita toisen maksutavan. Jos unohdat maksaa laskun ajallaan, muodostuu sille viivästyskuluja. Valitessaan Qliro Tilin asiakas sitoutuu luottosuhteeseen Qliron kanssa.
Katso lisätietoja: Osamaksun ehdot ja esimerkkejä osamaksun todellisista kuluista
Miksi en voi valita maksutavaksi Qliro Laskua tai Tiliä?
Voidaksesi valita tilauksen maksutavaksi laskun tai tilin, tulee sinun täyttää tilauksen tietoihin sosiaaliturvatunnuksesi, jotta Qliro pystyy tarkastamaan luottokelpoisuutesi. Mikäli et silti saa maksuvaihtoehdoksi laskua tai tiliä, suosittelemme ottamaan yhteyttä Qliron asiakaspalveluun selvittääksesi, mistä asia johtuu. Qliro pidättää oikeuden evätä laskulla maksamisen tietyissä tapauksissa.
Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot (SECCI)
Hävitin laskuni, kuinka voin saada kopion?
Jos olet hävittänyt laskusi, käy sivustolla www.qliro.com/fi-fi saadaksesi uuden, sähköisen laskun. Voit myös ottaa yhteyttä Qliron asiakaspalveluun puhelinnumerossa 020 - 770506 (arkisin klo 9-18).
Haluan muuttaa laskuni eräpäivää.
Kirjaudu sisään Qliron sivustolle, jossa voit siirtää laskusi eräpäivää jopa kymmenellä päivällä. Eräpäivän siirtäminen on maksutonta, mutta voit tehdä eräpäivän siirron vain kerran jokaiselle laskulle.
TILAUKSIA KOSKEVAT KYSYMYKSET
En ole saanut tilausvahvistusta, mitä teen?
Tilausvahvistus lähetetään asiakkaan antamaan sähköpostiosoitteeseen muutamia minuutteja tilauksen tekemisen jälkeen. Mikäli et ole saanut tilausvahvistusta, suosittelemme aina ensin tarkistamaan, ettei se ole mennyt sähköpostisi roskapostikansioon. Voit myös ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme pyytääksesi meitä lähettämään tilausvahvistuksesi uudelleen.
Sain kaksi tilausvahvistusta, mitä teen?
Jos olet saanut kaksi eri tilausnumerolla olevaa tilausvahvistusta, on tilauksesi saapunut järjestelmäämme kahteen kertaan. Otathan tässä tapauksessa yhteyttä asiakaspalveluumme, jotta voimme mitätöidä toisen tilauksen.
Haluan perua tilaukseni tai muuttaa sen sisältöä.
Jos haluat peruuttaa tilauksesi tai muuttaa sen sisältöä, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme. Kerrothan yhteydenotossasi tilausnumerosi niin autamme sinua mielellämme muuttamaan tilaustasi mahdollisuuksien mukaan. Huomioithan kuitenkin, että tilaukset lähetetään varastoltamme tavallisesti arkisin vuorokaudessa, minkä jälkeen niiden sisältöä ei ole enää mahdollista muuttaa.
Voinko tilata tuotteita ulkomaille?
Eleven.fi toimittaa tuotteita vain Suomeen.
Voinko tilata tuotteita verovapaasti Ahvenanmaalle?
Valitettavasti emme voi tällä hetkellä toimittaa tilauksia Ahvenanmaalle lainkaan.
Käytättekö pakkauksissa ekologisia ja/tai kierrätettyjä materiaaleja?
Pakkaamme tilaukset pahvilaatikkoon, jonka voi kierrättää muun pahvijätteen mukana. Tuotteiden suojaamisessa käytämme rypytettyä, leveää pakkauspaperia joka on niin ikään kierrätettävissä. Kevyt paperi suojaa tuotteita hyvin, mutta on silti kevyt jolloin tuotteiden kuljetus asiakkaalle on kevyempää ja näin polttoainetta kuluu vähemmän. Lasipullojen pakkaamiseen käytämme muovia turvallisyyssyistä. Pakkausmuovin voi kierrättää muovijätteenä.
Lue lisää Elevenin vastuullisuudesta.
TILAUKSEN TOIMITUSTA KOSKEVAT KYSYMYKSET
Kuinka paljon toimituskulut maksavat?
Näät kassalta valitsemasi toimitustavan toimituskulut.
Miten tilaus toimitetaan?
Voit valita sinulle mieluisen toimitustavan verkkokauppamme kassalla. Postin arvioitu toimitusaika on 3-5 arkipäivää, kun tilaus toimitetaan Postin noutopisteeseen. Budbee-kotiinkuljetuksen arvioitu toimitusaika on 2-4 arkipäivää.
Voinko tilata tuotteet suoraan kotiini?
Kyllä, Budbee-kotiinkuljetuspalvelu toimittaa tilauksia kotiovelle!
Voinko valita, mihin Postin palvelupisteeseen lähetykseni toimitetaan?
Asiakas näkee kaikki osoitettaan lähimmät toimitusvaihtoehdot kassalla syöttäessään postinumeronsa ja -osoitteensa. Näistä vaihtoehdoista asiakas voi valita mieleisensä toimituspaikan. Valintaa ei ole mahdollista muuttaa jälkikäteen.
Asiakas voi itse halutessaan asettaa Postin omista palveluista päälle lähetysten uudelleenohjauksen, jonka vaikutuksesta paketit toimitetaan aina asiakkaan määrittelemään Postin toimipisteeseen. Lisää tietoja palvelusta saa Postin omalta verkkosivulta ja Postin asiakaspalvelusta.
Kuinka voin seurata tilaustani?
Kun tilauksesi on käsitelty ja pakattu, saat sähköpostiisi sen seurantanumeron. Voit seurata tilauksesi kulkua Postin verkkosivuilta. Tavallisesti tilaus on perillä asiakkaalla Postin antaman arvion mukaan 2-3 arkipäivässä.
Budbee-kotiinkuljetuksesta/Budbee Boxista asiakas saa seurantalinkin ja lisätietoja tekstiviestitse.
Koska tilaukseni on perillä?
Postin antaman toimitusaika-arvion mukaan tilauksien toimitukseen menee kokonaisuudessaan yhteensä 2-3 arkipäivää.
Tilaukset lähetetään Ruotsissa sijaitsevalta Eleven-konsernin keskusvarastolta tavallisesti arkisin vuorokaudessa tai viimeistään tilausvahvistuksessa ilmoitettuna ajankohtana. Viikonloppuisin / pyhäpäivinä tehdyt tilaukset lähetetään tavallisesti seuraavana arkipäivänä tai viimeistään tilausvahvistuksessa ilmoitettuna ajankohtana. Tilaukset luovutetaan Postin määrittelemän kuljetusyhtiön kuljetettavaksi, joka toimittaa ne Postin lajittelukeskukseen tavallisesti 1-2 päivässä. Tässä vaiheessa tilaukset myös rekisteröityvät seurattaviksi Postin järjestelmään. Tavallisesti tilaukset ovat perillä noutopisteissään tämän jälkeen 1-2 arkipäivässä.
Toimitusaika-arvio on laadittu Postin antamien tietojen perusteella eikä Eleven ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä. Posti toimittaa asiakkaalle sähköisen (tekstiviesti/sähköposti) tai kirjallisen ilmoituksen lähetyksen saavuttua noutopisteeseen. Eleven ei voi vaikuttaa lähetysilmoitusten toimitukseen. Asiakas voi noutaa lähetyksensä Postin palvelupisteestä myös ilman vastaanotettua noutoilmoitusta todistamalla henkilöllisyytensä ja esittämällä lähetyksen seurantakoodin. Asiakas voi valita toimitetaanko lähetys lähimpään Postin palvelupisteeseen vai hänen valitsemaansa SmartPOST-automaattiin. Valittua noutopaikkaa ei ole mahdollista vaihtaa jälkikäteen. Huomioithan, että emme toimita SmartPOST-automaatteihin tilauksia, joita tehdessä on käytetty prepaid-puhelinliittymää.
Miksi Postin seurantatiedoissa on eri postinumero kuin osoitteessani?
Seuratessasi lähetyksesi kulkua sen seurantakoodilla Postin sivustolla voi lähetyksen tiedoissa esitetty kohdepostinumero olla eri kuin oma postinumerosi. Kohdepostinumerolla tarkoitetaan sen Postin palvelupisteen tai valitun SmartPOST-automaatin postinumeroa, jonne tilaus toimitetaan.
Miksi lähetyksen seurantatiedoissa lukee yhä, että Posti odottaa lähetystä, vaikka sain jo ilmoituksen, että se on lähetetty minulle?
Pakattaessa tilaus saa Postin seurantakoodin, jolla sitä voi seurata Postin verkkosivulla. Tavallisesti tilaus annetaan sen pakkauspäivänä kuljetusyhtiön kuljetettaksi ja se on perillä Postin lajittelukeskuksessa 1-3 arkipäivässä. Tässä vaiheessa tilaus myös päivittyy Postin järjestelmään. Tilaus on perillä noutopisteessään tavallisesti 1-2 arkipäivän kuluessa siitä, kun Postin lajittelukeskus on vastaanottanut sen.
Huomioithan, että kun tilauksen seurantatiedoissa lukee Postin odottavan lähetystä, on se kuitenkin jo annettu kuljetusyhtiön kuljetettavaksi. Tilaus on siis jo matkalla asiakkaalle vaikkei se ole vielä rekisteröitynyt saapuneeksi Postille. Eleven ei vastaa siitä riippumattomista viivästyksistä kuljetusyhtiön tai Postin toiminnassa.
Kun tilaus on toimitettu lähimpään toimituspisteeseesi, saat siitä saapumisilmoituksen. Voit noutaa tilauksen saamallasi lähetyskoodilla. Varauduthan todistamaan henkilöllisyytesi lähetystä noutaessasi.
Mikä on Budbee?
Budbee on verkkokauppojen käyttämä nopea ja kätevä kotiinkuljetuspalvelu. Budbee toimittaa tilauksen kotiovellesi asti. Voit valita toivomasi toimituspäivän ja ajankohdan vastaanottamasi tekstiviestin avulla. Kotiinkuljetus tapahtuu arkisin klo 17-18 välillä. Toimitus tapahtuu noin 2-4 arkipäivän sisällä tilauksen lähdettyä varastoltamme. Voit seurata tilausta puhelimella reaaliajassa, sillä Budbee lähettää sinulle seurantalinkin. Arvioitu toimitusaika Budbee Box -vaihtoehdossa on 2-4 arkipäivää.
PALAUTUKSET JA REKLAMAATIOT
Tilaukseni sisälsi viallisen, virheellisen tai vaurioituneen tuotteen, kuinka toimin?
Mikäli tilauksesi on sisältänyt virheellisen, viallisen tai vaurioituneen tuotteen, pyydämme lähettämään siitä kuvan meille sähköpostitse osoitteella asiakaspalvelu@eleven.fi, jotta voimme selvittää asiaa ja löytää tilanteeseen parhaan mahdollisen ratkaisun.
Haluan palauttaa tuotteen. Kuinka toimin?
Eleven vastaa virheellisten toimitusten ja viallisten tuotteiden palautuksesta asiakkaalle aiheutuvista postikuluista. Mikäli olet vastaanottanut virheellisen tai viallisen tuotteen, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme saadaksesi ohjeet tuotteen maksuttomaan palautukseen.
Muussa tapauksessa asiakas vastaa palautuksesta aiheutuvista kuluistaan itse. Huomioithan tällöin, että vaihto- ja palautusoikeus koskee vain vahingoittumattomia, käyttämättömiä, avaamattomia ja alkuperäispakkauksessaan olevia myyntikuntoisia tuotteita. Elevenillä on oikeus pidättää palautetun tuotteen hinnasta kohtuullinen osa tai kieltäytyä ottamasta tuotetta vastaan mikäli palautettu tuote ei täytä näitä ehtoja. Tuotteen hinnasta tehtävä pidätys arvioidaan tilanteesta riippuen. Avatuilla ja/tai käytetyillä hygieniatuotteilla (kosmetiikka ja hajuvedet) ei ole palautus- tai vaihto-oikeutta terveys- ja hygieniasyistä. Palvelua, joka on suoritettu tai jota on alettu suorittaa ei voida peruuttaa tai palauttaa. Hyväksytty palautus tai tilauksen peruutus hyvitetään asiakkaalle takaisin 30 päivän kuluessa.
Mikäli tuote on toimitettu asiakkaalle laadultaan sellaisena, jollaiseksi sen valmistaja on sen tarkoittanut eikä se eroa muista valmistajan vastaavista tuotteista, ei tuotetta ole mahdollista palauttaa Elevenille mikäli sitä on käytetty. Eleven ei hyvitä asiakkaille käytettyjä tuotteita, joissa ei ole valmistusvirhettä vaikka ne eivät olisi vastanneet kuluttajan henkilökohtaisia käyttömieltymyksiä tai olisivat aiheuttaneet asiakkaalle esimerkiksi allergisen reaktion. Tällaisissa tapauksissa asiakkaan suositellaan ottamaan yhteyttä suoraan tuotteeen valmistajaan.
Asusteiden palautus: Tuotteet tulee palauttaa alkuperäisissä tuotepakkauksissaan ja olla alkuperäisessä kunnossa, mikäli tuotepakkaus on avattu. Tuotteen tulee olla vahingoittamaton ja kaikkien etikettien tulee olla jäljellä. Kaikki tuotteet tarkastetaan palautuksen yhteydessä.
Palautusoikeus ei koske alusvaatteita terveydellisistä ja hygieniasyistä.
Mikäli haluat palauttaa käyttämättömän tuotteen, voit lähettää sen takaisin keskusvarastollemme Ruotsiin näillä tiedoilla:
Nordic Web Trading AB / Eleven.fi
Stora Räppevägen 62, port 42
35274 Växjö
SWEDEN
Huomioithan, ettei Ruotsiin lähtevää palautusta voi tehdä Postin SmartPOST-pakettiautomaattia käyttäen. Liitäthän palautukseen mukaan aina tilausnumerosi, jotta varastomme osaa yhdistää sen oikealle tilaukselle. Huomioithan, että lähetyksen palautuskustannukset tulevat tässä tapauksessa asiakkaan itsensä maksettaviksi. Löydät lisätietoa Postin kirjepalveluiden hinnoittelusta täältä ja pakettipalveluiden hinnoittelusta täältä. Asiakkaan tulee voida todistaa palautuksen lähetys, joten suosittelemme, että asiakas säästää palautuksen kuitin. Palautuksesta tulee aina ilmoittaa asiakaspalveluumme, jotta voimme varmistua palautuksen rekisteröinnistä.
Ota aina yhteyttä asiakaspalveluun mikäli haluat tehdä reklamaation viallisesta tuotteesta.
Budbee-kotiinkuljetuksen ja Postin kotiinkuljetuksen palautuksiin pätevät yllä annetut palautusohjeet.
ELEVEN CLUB
Mistä löydän tietoa Eleven Club -asiakasklubista?
Löydät lisätietoa klubista ja sen eduista täältä.
Miksi tilaukseni tiedot eivät näy asiakassivullani?
Asiakassivulle rekisteröityvät näkyviin vain tilaukset, jotka on tehty sisäänkirjautuneena. Jos olet ole ollut kirjautunut sisään tilausta tehdessäsi, ei sen tietoja ole mahdollista jälkikäteen liittää asiakastilille. Voit kuitenkin olla yhteydessä asiakaspalveluumme ja voimme jälkikäteen lisätä asiakastilillesi tilauksesta kertyvät klubibisteet.
Kuinka voin muokata tietojani?
Voit päivittää käyttäjätilisi asiakastietoja kirjautumalla sisään tilillesi, valitsemalla "Minun sivuni" ja päivittämällä tietosi "Omat tietoni" -välilehdelle.
Lahjakortti
Näin käytät saamasi lahjakortin (ei tarvitse käyttää yhdellä ostokerralla)
1. Vieraile osoitteessa eleven.fi.
2. Lisää valitsemasi tuotteet ostoskoriin.
3. Anna kassalla lahjakortin koodi.
HUOM. Lahjakortti on voimassa yhden vuoden ajan ostohetkestä alkaen osoitteessa eleven.fi.
Lahjakorttia ei tarvitse käyttää kerralla, vaan sen voi jakaa useammalle eri ostokerralle. Lahjakorttia ei voi vaihtaa käteiseksi ja kadonnutta korttia ei korvata.