MAC Cosmetics

All Ages, All Races, All Genders.

MAC Cosmetics on ammattilaisille kehitetty kosmetiikkasarja, jonka taustalla on halu luoda sekä ammattimeikkaajille että kuluttajille korkealaatuisia tuotteita. MAC Cosmetics on tunnettu etenkin edistyksellisistä meikeistään, usein julkaistavista kausikokoelmistaan ja kulttituotteistaan, joihin viitataan alan sisällä kasuaalisti lyhenteillä tai pelkillä sävynimillä. Oletko jo kuullut Ruby Woosta, PLW Concealerista tai Omegasta? Valikoimastamme löydät nämä ja satoja muita MAC Cosmetics -huipputuotteita!

Lue lisää eleven Beauty Magazine -verkkolehdestä:

All Ages, All Races, All Genders.

MAC Cosmeticsin tunnettu slogan herättää tunteita brändin miljoonissa faneissa ympäri maailmaa. MAC Cosmetics on matkansa aikana vaikuttanut paitsi ammattilaisiin ja kuluttajiin, myös kosmetiikka-alaan kokonaisuudessaan. Maailmanlaajuinen meikki-ilmiö sai alkunsa Torontossa vuonna 1984, tarkemmin sanoen Frank Toskanin ja Frank Angelon kokeiluista kotikeittiössään.

MAC eli Make-Up Art Cosmetics syntyi tarpeesta luoda meikkejä, jotka näyttäisivät hyvältä kaikkialla: editorial-lehtikuvauksissa, catwalkin näytösmalleilla ja ammattilaisten käytössä eri tilanteissa. Aikoinaan MAC Cosmeticsin mustaksi tyylitelty ulkoasu erottui kilpailijoista täysin ja oli kutsuva myös tavallisille kuluttajille meikkialan ammattilaisten lisäksi. Erityisen suosituksi nousi punainen mattahuulipuna - kenenkäs muunkaan kuin Madonnan huulilla.

MAC Cosmetics yhdisti alusta asti tuotteisiinsa tyylikkään ulkonäön ja tinkimättömän tuotekehityksen maustaen sekoituksen ripauksella uhmaa ja uhkarohkeutta. Merkki korostaa mainonnassaan yksilöllistä ilmaisunvapautta ja luovuutta hyödyntäen dragin ja teatterin ajoittain shokeeraavia keinoja.

90-luvun alussa MAC Cosmetics nousi tärkeäksi yhteiskunnalliseksi vaikuttajaksi luodessaan Viva Glam -tuotelinjan. Viva Glam -tuotteiden voitto lahjoitetaan kokonaisuudessaan HIV:n ja AIDS:n vastaiseen työhön. Kampanjatyössä MAC Cosmetics hyödyntää julkisuuden henkilöitä, jotka antavat kasvonsa ja maineensa hyvään tarkoitukseen. Vuonna 1994 Viva Glam oli tärkeä kannanotto yhteisön tabuksi kokemaan aiheeseen ja osittain juuri julkisen tuen ansiosta suhtautuminen HIV-sairauksiin alkoi lieventyä. Viva Glam -linja on yhä myynnissä ja yhä edelleen tuotto ohjataan hyväntekeväisyyteen. Tähän mennessä kampanja on tuottanut yli 450 miljoonaa dollaria.

MAC Cosmetics hyödyntää tuotteiden kehittelyssä yhteistyötä julkisuuden hahmojen, populaarikulttuurin ilmiöiden ja muodin huippusuunnittelijoiden kanssa. Näin jokaisesta meikkikokoelmasta tulee uniikki kokonaisuus, jonka taustalla on luova ote ja pysäyttävä idea. Yhdessä MAC Cosmeticsin kanssa ovat työskennelleet muun muassa Rihanna, The Rocky Horror Picture Show, Star Trek, Patrick Starrr, Lady Gaga, Vivienne Westwood, Nicki Minaj... Lista on vaikuttava.

Liity kulttiin ja MAC-yhteisöön!

Suodata